Az erdélyi utazásunk 3. napja

2012.11.21 16:11

3. nap: 2012. november 11.

Nagyon korán keltünk, reggeliztünk, s elbúcsúztunk szállásadónktól.

Mérára igyekeztünk, a Tájházba.

Elsétáltunk Kós Károly által tervezett Tejcsarnokig. A református templom harangja hívott minket 11 óra előtt a templomhoz. A falu idősebb asszonyai ma is népviseletben mentek az istentiszteletre.

Mérán egy kőfaragó mesterhez látogattunk el. A fiúk szívesen kipróbálták ezt a mesterséget is. Egy rövid séta után megtaláltuk a már-már nevezetességnek számító kőházat is. A torony nélküli templom mellett fa harangláb állt. A templom egyik harangját Mátyás király adományozta a falunak.

Körösfőn a négy fiatornyos református templomtól nem messze megtaláltuk Vasvári Pál emlékművét. A kopjafát szállásadónk készítette. Elhelyeztük koszorúnkat. A kirakodóvásárban megtekinthettük Kalotaszeg népművészetének tárgyi jellegzetességeit.

Vasvári emlékmű koszorúzása

Utolsó állomásunk, Élesd következett, az árvaház. Nem is tudtam elképzelni, hogy ez milyen lesz. Gyűjtöttünk játékokat, édességet, ruhát. Ahogy a busz megállt, máris jött elénk az igazgató asszony, a gyerekek… Fogták a kezünket, már nagyon vártak minket. Forró túrós batyu, barackos sütemény illata töltötte be az étkezőt. Csak néhány pillanat, s már valamennyien a gyerekek szobáiban játszottunk, beszélgettünk. Mindent meg kellett néznünk.

Haza indultunk.

Téma: Az erdélyi utazásunk 3. napja

2012.12.13.

Szandy 2012.12.13
jó volt erdélyben

Románia

Tarjáni Norbert 2012.12.11
Nekem az egész kirándulás tetszett, de legfőbb képen a Nagyváradi séta, amikor átkeltünk a Sebeskörösön, mikor megláttam a villamost. Érdekesek volt a kopjafák a református temetőben. A szép volt a Kolozsvárra nyíró látkép a fellegvárból. Érdekesnek találtam a körösfői nagy kirakodó vásárt ahol sok érdekes tárgyat vásároltunk.

erdély

Pergel Dávid 2012.12.11
Nekem nagyon tetszett ez az út. Nagyon jó volt Kolozsváron meg mindenhol.Kalotaszentkirályon volt a szállás!

erdéyl

kálmi 2012.12.11
szóva nemkel az erdélyiutat nagy dobra verni inkáb mentümvolnaki amerikába. a west side-be otnéztük volna meg a nevezeteségeket a sok nigát és tupák sirját nameg a szabadság szobrot.amúgy erdély elmegy.

Re:erdéyl

jó volt, nekem tetszett

megjegyzés

Rácz Ferenc 2012.11.27
Nagyon jól éreztem magam.Köszönjük hogy ott lehettünk.!