Az erdélyi utazásunk 1. napja

2012.11.21 14:57

1. nap : 2012. november 9.

Nagyon korán kellett kelnünk, hiszen hajnali 4 óra 40-re jött a busz a suli elé. Bár mindenki álmos volt, hangulatunk jó volt. A határnál többen is aggódtak, mivel sohasem jártak még külföldön. A hosszú út után végre megálltunk az első állomásnál. Ez a Szacsvay Imre Általános Iskola, Nagyváradon.

Az iskola

Pásztor Gabriella igazgatónő bemutatta iskoláját, végigvezetett minket a folyosón, benéztünk egy 8. osztályos matek órára.

A matek óra

Az iskola színjátszó csoportja pedig egy műsorral kedveskedett nekünk, mely a mártír jegyző alakját és korát idézte. Megvendégeltek minket, mi pedig átadtuk a magyar nyelvű könyveket és az általunk készített barátság-karkötőket, melyeket technika órán fontunk a magyar diákok számára.

A szereplők

Az igazgatónő

Az iskolában a Bihari Napló munkatársának adott interjút Norbi és Dávid.

Végre megérkezett idegenvezetőnk is, Sebestyén Zita néni.

Zita nénivel a Sebes- Kőrös partján

Sétálni indultunk a Sebes-Kőrös partján elterülő városba, fényképeket készítettünk a különböző templomokról. A Szent László Katolikus Templom mennyezetén megcsodáltuk László  király hőstetteit.

Szent László Templom

Sétánk során megtekintettük a Holdas templomot, az Állami Színház épületét, majd egy különleges szoborcsoportot, mely a Holnapos költőket ábrázolja. Ady Endrét, Juhász Gyulát is.

Szoborcsoport

Busszal néhány perc múlva megérkeztünk a Katolikus Székesegyház bejáratához. Legnagyobb meglepetés akkor ért minket, mikor beléptünk. A hatalmas épületben csendben végig hallgattuk a tájékoztatást, majd a Szent László Múzeumot tekintettük meg. Az egyháztörténeti kiállítás legérdekesebb része László hermája volt , valamint az ereklyetartóban lévő koponyacsont darab.

A templom belseje

Szent László hermája

Idegenvezetőnk elmondta, hogy a Kanonok sorban magasrangú papok laktak és a Püspöki Palotának annyi ablaka van, ahány nap van egy évben.

Utunkat a Királyhágó felé vettük. Rövid pihenő után Bánffyhunyad református templomát néztük meg. Megkoszorúztuk a templomkertben a Magyar Hősök Emlék-kövét.

A koszorúzás pillanatai

Kicsit elfáradtunk már, de még Magyarvalkón is megnéztünk egy református templomot, amelyet kettős fallal vett körül Rákóczi György. Arra nem is számítottunk, hogy a sötétben kell felmásznunk a falu feletti dombra, a 9 km-es zötykölődés után. Festett ajtókon léptünk be. A lelkész úr kedvesen fogadott minket, mesélt a templom alatt lévő titkos helyről is. A „tatárfej” történetét is megtudhattuk.  A szószéket varrottasok díszítették. Megnézhettük az orgonát.

A templom belseje

Kalotaszentkirályon a Püspök Panzióban volt a fiúk és a pedagógusok szállása, a lányoké pedig a Kecskés Kúriában. Szállásadónk, Vincze Kecskés István meleg vacsorával várt minket.

A szállásű

Téma: Az erdélyi utazásunk 1. napja

Megjegyzés

Sóti András 2012.12.20
jó Volt. Érdekes volt az iskola.

2012.11.30

juhász zsófi 2012.11.30
jó volt a műsor nekem tetszet fáradtan érkesztűnk meg a szálás hejre

megjegyzés

Rácz Ferenc 2012.11.27
Jó volt.Elis fáradtunk.Örültünk hogy megérkeztünk a szállásunkra..!